/ / Bästa sätten att fixa iPhone personlig hotspot fungerar inte för iOS 10 / 10.3

Bästa sätten att fixa iPhone personlig hotspot fungerar inte för iOS 10 / 10.3

"Q: Efter uppgradering av iOS 10.3, Hotspot misslyckas med att fungera
Posta skynda uppdateringen iOS 10, jag har inte kunnatför att komma åt det personliga hotspot-alternativet. Jag använde tidigare iOS 10.1 och hotspot fungerade som vanligt, som visas som ett alternativ under cellulär. Jag hade använt det för att ansluta mina andra telefoner till internet och laptop, för att jag behöver det för arbete. "

-nar_rayya (Diskussion, Apple)

iPhone personlig hotspo

När du använder en enhet med din iPhone personligahotspot men plötsligt förlorar sin signal, vad ska du göra? För mjukvaruproblem kommer vi att erbjuda några lösningar för dig i den här artikeln, om du inte kan komma ur problem kan du också upptäcka hårdvaran. Nu, låt oss se vad vi kan göra för att fixa iOS 10 personlig hotspot saknas, samma för iOS 11.

Del 1: iPhone Personlig Hotspot Anslut inte till Internet

Om du bara har fått din iPhone uppdaterad och hitta fenomen som inte visar iOS 10-hotspot, se sedan följande steg.

Metod 1: Starta om din iPhone först och öppna hotspot-tjänsten igen. Reboot kan vara ett användbart sätt att lösa problem.

Metod 2: Om du hittar omstart inte fungerar kan du också kontrollera nätverket på din iPhone. Försök att ta bort mobilknappen och sätt på den igen. Du kan också prova genom att öppna och stänga flygplansläge för att få din nätverksmiljö uppdaterad.

Metod 3: Om du fortfarande inte kan ansluta kanske du märker om din iPhone är avgiftsbelagd eller den trådlösa komponenten är trasig.

Del 2: iPhone kan inte ansluta personlig hotspot efter uppdatering av iOS 10.3

För användare som hittar sin iOS 10.3 iPhone kan inte ansluta till hotspot, men den ursprungliga iOS-enheten kan normalt surfa på internet, så kan du försöka igen genom att starta om enheten som behöver ansluta den personliga hotspot.

Men när du hittar dessa metoder kan inte fådu är orolig, kan du prova med Tenorshare ReiBoot, som kan hjälpa till att hantera det bortkopplade problemet. Dessutom kan den här mjukvaran också lösa olika problem med iPhone, iPad eller iPod.

• Steg 1: Hämta och installera Tenorshare ReiBoot, starta det och anslut sedan din iPhone med datorn, så ser du gränssnittet nedan.
  • huvudgränssnittet
  • Steg 2: Klicka på "Ange återställningsläge", så kommer du att kunna se en Apple- och USB-ikon, vilket innebär att du har lyckats få din iPhone 7/7 Plus / SE / 6s / 6 / 5s / 5 till återställningsläge.
  • Steg 3: När du hittar "Exit Recovery Mode" -knappen markeras kan du klicka på den och din iOS-enhet startar omedelbart.

Efter dessa steg kan du nu kontrollera igenom det personliga hotspotet kan fungera eller inte på din iPhoneX / 8/7/7 Plus / SE / 6s / 6 / 5s / 5. För nästa gång du möter det där iPhone-hotspotet inte visar eller inte fungerar, kan du också försöka fixa på följande sätt.

Kommentarer 0 Lägg till en kommentar