Topp 8 sätt att fixa datorn inte känner igen iPhone
"Jag försöker ladda ner några videor från minaiPhone 8, jag anslöt telefonen till mina datorer USB-port, iTunes öppnas, original Apple-kabel, men iPhone kommer inte att dyka upp på datorn (Windows 10), så jag kan inte få åtkomst till alla foto eller video på min iPhone. Någon hjälp med detta? "
Jag slår vad om att många iPhone-användare måste ha stött påsamma problem. När din iPhone inte upptäcks av PC kan du inte göra något med det. Skälen till det här problemet kan bero på något fel med hårdvaran eller inkompatibiliteten mellan din dator och enhet. Det finns ingen enda lösning för att få iPhone att visas i datorn eftersom orsakerna är olika och olika. Här har vi sammanfattat de vanligaste lösningarna på detta problem. Följ nu artikeln och prova dem en efter en.
Hur man fixar datorn som inte känner igen iPhone XS / XS Max / XR / X / 8/7/6
Följande är de effektiva metoderna för att fixa "iPhone som inte dyker upp i datorn". Läs bara stegen för att få iPhone XS / XS Max / XR / X / 8/7/7 Plus / SE / 6s / 6 / 5s / 5c / 5 verkade normalt på Windows.
- Del 1: 5 Grundläggande lösningar för att fixa iPhone visas inte i datorn
- Del 2: Kontrollera Apple Mobile Device Support
- Del 3: Installera om iTunes för att få iPhone att visas på PC
- Del 4: Fixa datorn inte känner igen iPhone med Free TunesCare
Del 1: 5 Grundläggande lösningar för att fixa iPhone visas inte i datorn
- Starta om iPhone och dator och försök igen.
- Uppdatera din dator. Föråldrade system känner inte igen iOS-enheter (oftast på Windows-dator).
- För att kontrollera om datorn inte känner igen iPhone eftersom USB-navet är skadat, kan du prova en annan USB-port eller om du kan prova en annan dator.
- Anslut sladden till iPhone och anslut den sedan till datorn, koppla sedan ur iPhone bara och anslut den igen.
- Om Autolås är på, låser du upp iPhone med ditt lösenord och litar på datorns anslutande enheter.

Del 2: Kontrollera Apple Mobile Device Support
När du har provat de vanliga operationerna kan du behöva kontrollera Apple Mobile Device Support om din iPhone fortfarande inte känner igen datorn.
- Gå till Kontrollpanelen, klicka på Avinstallera ett program för att se om Apple Device Support är installerat eller inte.
- Starta Apple-tjänsten igen. Gå till Start, tryck på Windows-tangenten + R och skriv "services.msc" i textfältet, skriv Enter. Och hitta sedan Apple Mobile Device eller Apple Mobile Device Service. Tryck på högerklicka och gå sedan till Egenskaper. Klicka på Stopp för att avsluta tjänsten. Klicka på Start för att starta om tjänsten igen och starta om datorn.

Del 3: Installera om iTunes för att få iPhone att visas på PC
Om du inte kan hitta enhetstjänsten och få ett meddelande som säger "Programvaran som krävs för iPhone är inte installerad". Sedan måste du ta bort iTunes helt och installera det igen.
- Klicka på Start-menyn och välj Kontrollpanelen och klicka sedan på "Avinstallera ett program".
- Hitta iTunes i programlistan och dubbelklicka för att avinstallera. Du bör också avinstallera iTunes-relaterade komponenter.
- Gå till Apple iTunes Download Web Page och ladda ner iTunes-installationsfilen.
- När du har laddat ner installationsfilen kör du den på din dator. Följ installationsprocessen så kommer iTunes att installeras på din dator.

Del 4: Fixa datorn inte känner igen iPhone med Free TunesCare
Om lösningarna ovan misslyckades med att lösa ditt problem kan du försöka ett freeware som heter Tenorshare TunesCare för att få din dator att känna igen din iPhone enkelt.
- Gratis nedladdning och installering av Tenorshare TunesCare på din dator. Kör den och anslut din iOS-enhet till den datorn via en USB-kabel.
- Klicka först på "Fix iTunes Sync Problem" på Tenorshare TunesCare för att se om problemet kan lösas
- Om problemet fortfarande går ut, kör TenorshareTunesCare igen och klicka på "Fix All iTunes Issues" och klicka på "Repair iTunes". På detta sätt kommer Tenorshare TunesCare att bygga upp hela iTunes för att låta din iPhone upptäckas.

Kontrollera din enhet för att se vad som orsakar att iPhone inte kommer att visas i datorn efter uppdatering av iOS 10 och välj lämplig lösning för din situation.