/ / iOS 11 / 11.0.3 Autokorrekt problem: Bokstav I visar konstig symbol

iOS 11 / 11.0.3 Autokorrekt problem: Bokstav I visar konstig symbol

"Jag försöker ta reda på varför min fru" iPhone 7visar den här konstiga symbolen när du skriver bokstaven "jag", den korrigerar alltid till denna symbol "A?". Det händer i Apple Mail på hennes telefon och visar när jag tar emot dem på min Mac iMessage. "

skriv bokstaven i

Nyligen har några av iPhone-användarestött på samma problem som att skriva bokstaven "jag" på Apple-tangentbordet, det visar konstiga "A?" med en ruta efter uppgradering till iOS 11.1 / 11.0.3. Till exempel "Jag är glada över att se dig imorgon" skulle visas som "A? Är glad över att se dig imorgon". Ett annat relaterat fel är att det visar under fliken som används ofta bokstaven "I" på emoji-tangentbordet för vissa iOS-användare som drabbas. Det är otroligt irriterande att några användare till och med upplevde detta problem på iPad eller Mac, eftersom förutsägbar text finns på alla Apple-enheter med iCloud.

emoji iOS 11

Tja, jag kan inte berätta varför det händerannat än det verkar vara en ny oväntad iOS 11-tangentbordstörning. Även om Apple fortfarande inte tillhandahåller en fungerande åtgärd fram till nu kan vi fixa det av oss själva innan det blir värre. Här listar jag några metoder för att hänvisa till hur du fixar bokstaven & ldquo; I & rdquo; visar konstig symbol i iOS 11.1 / 11.0.3 tekniskt.

Metod 1. Inaktivera tangentbordsprognos

Sedan huvudfunktionen i iOS 11.1 handlar om emoji, vissa fans spekulerar i att detta fel kan vara relaterat till förutsägbar algoritm på Apple-tangentbordet. Utan får kan det inte finnas någon ull. Vi kan lika gärna stänga av tangentbordsprognosen för Apple-enheten för att fixa iOS 11-prediktiv textbugg. Efter det vann du & rsquo; t se denna förutsägelse på ditt tangentbord, äntligen när du skriver bokstaven & ldquo; I & rdquo; du får & ldquo; Jag & rdquo; endast. Detta är en av de tillförlitliga tillfälliga hjälpmedlen att sätta stopp för iOS 11.1 autokorrigeringsproblem. Stegen är: Inställningar> Allmänt> Tangentbord> Förutsägbart.

tangentbord förutsägelse

Tips: En annan provisorisk åtgärd är att dra nytta av tredjeparts tangentbord istället för Apple tangentbord. Sådant tredjepartsverktyg kan vara Swype, Gboard, SwiftKey, Fleksy, TouchPad eller Typeeto, etc.

Metod 2. Starta om Apple-enheten

Brevet & ldquo; Jag & rdquo; förändringar i din telefontill en & ldquo; A? & rdquo ;? Enligt vissa professionella forum är det en annan lösning som ofta nämns för att starta om din enhet. Ibland behöver du bara starta om eller tvinga att starta om iPhone, iPad eller iPod så blir allt bra. Det finns emellertid olika åtgärder för att tvinga omstart i olika Apple-modeller. Här tar jag iPhone som exempel och visar dem som nedan:

  • Tvinga omstart iPhone X / 8/8 Plus: Du måste läsa den här artikeln om detaljer - Topp 2 gratis metoder för att starta om en frusen iPhone X / 8/8 Plus
  • Tvinga om omstart av iPhone 7/7 Plus: Kolla in stegen på den här länken - Hur man tvingar återstart / hårt återställning av iPhone 7 och iPhone 7 Plus
  • Starta om iPhone 6s / 6s Plus / 6/6 Plus / 5s eller äldre: Se här - Hur man tvingar omstart eller starta om iPhone (inklusive iPhone 6)
Notera: Du kanske också är intresserad av det här inlägget - Hur tvingas starta om iOS 11 iPhone / iPad utan att använda knappar

Metod 3. Nedgradera iOS med Tenorshare ReiBoot

Detta är ett känt iOS 11.1-fel. Innan Apple släpper en uppdatering för att fixa den kan du nedgradera till stabil 11.0.2 / 11.0.1. Hur gör man det? Du behöver en mjukvara som heter Tenorshare ReiBoot. Tenorshare ReiBoot är ett välkänt professionellt och genomförbart verktyg för att fixa alla onormala iOS-problem. Du kommer att se hur du nedgraderar iOS med det enligt nedan:

Steg 1. Ladda ner och installera Tenorshare ReiBoot, starta den och anslut enheten till Windows eller Mac-dator.

Steg 2. Klicka på & ldquo; Fixa alla iOS-fastställda & rdquo; i Tenorshare ReiBoot och välj Fix Now (All iOS 11 Stuck).

import ios 11 ipsw

Steg 3. Apple signerar fortfarande iOS 11.0.1 och iOS 11.0.2, så du kan ladda ner ipsw-filen här. Klicka sedan på & ldquo; Välj & rdquo; i Tenorshare ReiBoot för att importera iOS 11 ipsw-filen.

import ios 11 ipsw

Tenorshare ReiBoot kommer att verifiera ipsw-filen och börja ta bort iOS 11.1 och installera det nya iOS-systemet på din iPhone / iPad.

Metod 4. Vänta tills Apple fixar iOS 11.1 Bug

Varför är bokstaven & ldquo; Jag & rdquo; visas som en& Ldquo; A & rdquo; med ett boxat frågetecken? Det är ingen exakt anledning hittills. Men om det verkligen är ett globalt fel i iOS 11.0.3 eller iOS 11.1, skulle du bättre vänta på officiellt meddelande eftersom Apple inte kan ignorera den här typen av problem längre.

Enligt kunder som ringer Apple Support,Apple föreslår en tillfällig felsökning med textersättning. De specifika stegen är: gå till Inställningar> Allmänt> Tangentbord> Textersättning. Skriv in en stor bokstav & ldquo; I & rdquo; för att ersätta små bokstäver & ldquo; i & rdquo ;. Följaktligen kan du bara prova och vänta en tid tills Apple släpper en ny iOS-version för att fixa detta missbruk.

Nåväl, alla ovanstående tips och tricks samlas infrån forum och andra resurser. Du kan plocka upp en och försöka fixa bokstaven & ldquo; I & rdquo; vänd dig till en & ldquo; A? & rdquo; med en ruta runt frågetecknet för tillfället. Jag hoppas att detta inte kommer att hända på din iPhone, iPad, iPod eller Mac i framtiden. Någon senaste lösning? Lämna din kommentar i kommentarområdet.


Kommentarer 0 Lägg till en kommentar