3 bästa sätten att fixa en murad iPhone efter uppdatering av iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12
"Jag var oerhört upphetsad över utgivningen avny iOS 12, så 1 dag efter det släpptes installerade jag den för att kolla in de nya funktionerna och dess kompatibilitet. Det fungerade perfekt, mycket bättre än iOS 11. Men dagen efter att det plötsligt slutade startade jag min telefon igen och den visade mig Apple-logotypen i 15 minuter. På något sätt iOS 12 murade min iPhone och jag vet inte vad jag ska göra nästa. Snälla hjälp "
Så din iPhone XS / XR / X / 8/7/6/5 blir murade efter iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12-uppdatering, för att inte oroa dig, diskuteras tre av de mest effektiva metoderna för att fixa denna situation nedan i detalj. Du bör läsa och följa dem noggrant.
Fix 1: Hard Reset iPhone
Om din iPhone inte kommer att slås på efter iOS 12-uppdateringen, bör du försöka fixa den genom att göra en hård återställning. Det är en mycket enkel procedur men den hårda återställningssekvensen varierar för olika modeller av iPhones.
iPhone XS / XS Max / X eller 8 eller 8 Plus:
Steg 1: Klicka på Volym upp-knappen och tryck sedan på Volym ned-knappen.
Steg 2: Då måste du hålla ned strömbrytaren.
Steg 3: Du måste hålla den tills Apple-logotypen är synlig för dig.
iPhone 7 och 7 Plus:
Steg 1: Håll strömbrytaren och volymknappen ihop.
Steg 2: Håll i några sekunder tills Apple-logotypen syns på skärmen.
Steg 3: Dra bara skjutreglaget.
iPhone 6 och alla äldre modeller:
Steg 1: Håll knappen Power och Home ihop.
Steg 2: Håll den högst 10 sekunder.
Steg 3: Apple-logotypen kommer att vara synlig för dig

Fix 2: Fix iOS 12 / 12.1 Bricked iPhone med iOS-systemåterställning
Om din iPhone blir murad efter iOS 12-uppdateringdå är det bästa och enklaste sättet att fixa det att använda en iOS System Recovery-programvara. En av de bästa programvarorna för återhämtning är Tenorshare ReiBoot. Det är ett verktyg från tredje part som kan fixa iOS-system på bara några få steg. Vare sig det är någon typ av fastnat problem, kraschar och startloppar, så kan det ta hand om vad som helst. Så om du undrar att iPhone är murad, hur fixar du? Gå till Tenorshare ReiBoot och följ bara proceduren nedan.
Steg 1: Först måste du ladda ner och installera den nya programvaran på din dator.
Steg 2: Anslut sedan den murade iPhone till datorn med en datakabel.
Steg 3: När detekteras klickar du på "Reparera operativsystem" eller "Fixa alla iOS-fast".

Steg 4: Tryck nu igen på "Start reparation".
Steg 4: Nu kommer programvaran att be dig ladda ner nödvändig firmware för proceduren.
Steg 5: Bläddra och välj en destination för paketet och tryck på Hämta.

Steg 6: När det är klart kan du starta systemreparationen genom att klicka på "Start reparation"

Förfarandet kommer att ta bara några minuter, och när det är gjort kommer enheten att starta om.
När du har slutfört den här proceduren är enheten bunden att fungera korrekt. Detta är den enklaste proceduren för att fixa din inaktiverade iPhone-period!
Fix 3: Restore Bricked iPhone with iTunes (Data Wipe)
Om iOS 12-uppdateringen murade iPhone, sedan demden mest uppenbara eller den officiella lösningen är att använda iTunes för att fixa enheten. Men du måste vara beredd att förlora alla dina filer och inställningar eftersom den här proceduren kommer att torka av telefonen helt.
Så, hur fixar du det om iOS 12 murade iPhone? Du ansluter enheten till iTunes!
Steg 1: Du måste se till att du använder den senaste versionen av iTunes på din dator.
Steg 2: Anslut sedan enheten till din dator via datakabel.
Steg 3: Nu måste du sätta enheten i DFU-läge för att fortsätta. DFU-lägesekvensen varierar för olika iPhone-modeller,
För iPhone 8 eller X:
Stäng av enheten och håll ned strömbrytaren i 3sekunder. Tryck sedan på och håll ner Volym ned-knappen medan du fortfarande håller på strömbrytaren. Fortsätt hålla dem högst 10 sekunder. Släpp strömbrytaren men håll ner volymknappen tills du ser helt svart skärm.
För iPhone 7 eller 7Plus:
Stäng av enheten. Håll strömbrytaren i 3 sekunder. Nu måste du hålla knappen Volym ned till vänster medan strömbrytaren hålls ihop. Fortsätt hålla dem högst 10 sekunder. Lämna strömbrytaren och håll kvar volymknappen. Enheten kommer in i en svart skärm, det är DFU-läget.
För iPhone 6 / 6s / 6 Plus / iPad:
Stäng först av enheten! Nu, tryck och håll ner strömbrytaren i 3 sekunder. Tryck sedan på Hem-knappen utan att släppa strömbrytaren. Fortsätt hålla dem i cirka 10 sekunder platt. Släpp strömbrytaren och håll ner Hem-knappen i cirka 5 sekunder så kommer enheten att gå in i DFU-läget.

Steg 4: Nu visar ett popup-meddelande omedelbart att iTunes har upptäckt en enhet i återställningsläget.
Steg 5: Klicka sedan på "Återställ".

Steg 6: Nu fabriksinställ iPhone genom att knacka på "Återställ och uppdatera"

Proceduren är klar! Det kommer att ta lite tid att återställa till fabriksinställningarna men efter det är det mycket möjligt att din iOS-enhet kommer att fungera igen.
Slutsats
Tja, i en perfekt värld ska du inte ha sådanproblem som iPhone kommer inte att slås på efter iOS 12 / 12.3-uppdateringen men sådana saker kan hända för många människor. Tyvärr, om du är en av dem är det bara att vara på alert! Försök att förstå problemet och inte vidta några utslag, det kan förvärra situationen. Se bara till att om din enhet är murad måste du följa procedurerna i den här artikeln ordentligt för att fixa enheten. Vi rekommenderar starkt att du går till Tenorshare ReiBoot i den här situationen eftersom den kan fixa din murade iPhone lätt och utan krångel. Gå för det och du kommer inte bli besviken!