8 användbara tips för att förbättra iOS 12.2 / 12 batterilivslängd på iPhone / iPad
"Jag har märkt att min batterilivslängd sedan jag användeiOS 12 har varit helt hemskt. Jag fick mitt batteri bytt av Apple för 5 månader sedan på min 6-tal men nu kan min telefon "inte ens på morgonen. Har någon annan detta batteriproblem på iOS 12?"
"iOS 12.2 tappar mitt batteri. Har någon samma problem?" Från Apple-diskussion: https://discussions.apple.com/thread/250264066.
Nyligen finns det antal användare som harrapporterade att deras enhetsbatteri tappar mycket snabbare än någonsin efter uppdatering till iOS 12. Det kan finnas flera skäl som du kan komma att stöta på detta problem. Här i den här artikeln kommer vi att diskutera vad som är de möjliga orsakerna till varför ditt iPhone-batteri tappas snabbt och hur du gör det förbättra iOS 12-batteriets livslängd.
- Del 1: Ultimate Solution to Fix iOS 12.2 / 12 Battry Drains: Repair System
- Del 2: Andra användbara tips för att förlänga iOS 12.2 / 12-batteritid
Del 1: Ultimate Solution to Fix iOS 12.2 / 12 Battry Drains: Repair System
Den bästa lösningen för att förbättra batteriets livslängd ärför att återställa din iPhone och reparera iOS 12.2 / 2-systemet. För vissa användare tappar iOS 12 batteriet mycket snabbare än andra tidigare versioner. Många av användarna har funnit att den här metoden fungerar och det är värt att försöka. Men du kanske är förvirrad över hur du reparerar iOS 12.2 / 12-systemet. Allt tack vare Tenorshare ReiBoot, ett underbart verktyg som hjälper till att fixa olika iOS-problem och fast problem bara i några få klick utan problem.
Notera: Se till att säkerhetskopiera allt innehåll på din iPhone innan du utför denna process i händelse av oväntat problem.
Steg för att lösa iOS 12.2 / 12-tömning av batteriproblem:
1. Ladda ner, installera och starta Tenorshare ReiBoot först på din dator. Anslut din iPhone med USB-kabel och klicka sedan på Reparera operativsystem för att gå vidare.

2. Du kommer att se en skärm som ber dig ladda ner firmwarepaketet online. Klicka på knappen Hämta för att starta nedladdningsprocessen.

3. När nedladdningsprocessen är klar, bekräfta att Starta reparation. Snart installerar den automatiskt den nedgraderade iOS-versionen automatiskt.
4. Koppla inte bort din iPhone såvida inte din iPhone har nedgraderats.

Del 2: Användbara tips för att förlänga iOS 12.2 / 12-batteriets livslängd
Det finns några av de grundläggande lösningarna som kan hjälpa dig att lösa problemet. Om de inte fungerade, gå till en annan förhandslösning.
2.1 Stäng appar när de inte används
Det finns många av tiden när du använder olikaappar samtidigt, men när du är klar med apparna bryr du dig verkligen inte om det fungerar i bakgrunden eller inte. På grund av vilket ditt batteri kanske lider. Så varje gång du är klar med appen är det bättre för att stänga appen från bakgrunden så att den inte kan äta något batteri.
2.2 Starta om din enhet
Det finns flera gånger när du startar om dinenheten kan helt enkelt lösa problemet. Fortsätt att använda din iPhone, ladda ner app och spela spel hela dagen kan ta all juice. Så det är aldrig en dålig idé att starta om din iPhone en gång. Stäng av telefonen och vänta en minut efter den strömmen på telefonen och se om det löste problemet eller inte.
2.3 Stäng av automatiska nedladdningar och uppdateringar
Om du har aktiverat automatiska appuppdateringar på diniPhone kan det också påverka din batterikraft. Egentligen kommer denna funktion att uppdatera appen så snart ny version är tillgänglig. Det är bättre att stänga av den här funktionen för att spara lite batteri. Gå till Inställningar >> Klicka på iTunes & App Butiker >> Växla från apparna som du ser under Automatiska nedladdningar.

2.4 Inaktivera widgetar
I iOS 12 hittar du många widgets på diniPhone-skärm. Om dessa widgetar är aktiva kan du också möta att ditt iPhone-batteri tappar snabbt. Försök att inaktivera widgetarna och se om det var anledningen till problemet. Dra bara åt höger från startskärmen och bläddra ner till botten av widgeten. Klicka på Redigera och inaktivera dem.
2.5 Använd låg effektläge
Du kan faktiskt använda låg effektläge för att förbättradin iOS 12-batteritid. Det stänger av vissa funktioner på din telefon för att spara ditt batteri. Generellt får du detta läge när du har mindre än 20% batteri, men du kan aktivera det här läget när du vill. Gå till inställningar >> Batteri >> Tryck på läget för låg effekt >> Slå på det.

2.6 Hantera din skärm
Du kanske medvetet eller omedvetet har aktiveratAuto Ljusstyrka på din iPhone. Så om din skärm kanske blir för ljus måste den vara, på grund av att du tappar batteriet långsamt. Försök att hantera telefonens ljusstyrka manuellt och stäng av automatisk ljusstyrka. Gå till inställningar >> Allmänt >> Tillgänglighet >> tryck på Visa boende >> Växla av automatisk ljusstyrka
2.7 Inaktivera platstjänster
Lokaltjänst kan vara det främsta skälet bakomdricka all din batterisaft. Det finns så många appar som vill komma åt användarnas plats. Så många av er kan glömma det när du aktiverar det. Det är där problemet ligger. Du bör stänga av din platstjänst för att spara extra batterisaft. Gå till Inställningar >> Sekretess >> Platstjänster >> Slå av den.

Ovanstående artikel visar iOS 12.2/12 batteribesparande tips. Det kan finnas olika skäl till att tömma batteriet. Använd dessa metoder för att förbättra batteriets livslängd medan nedgradering av iOS-versionen av iPhone är den bästa lösningen för det här problemet. Du kan helt enkelt använda ReiBoot-verktyget för att reparera din iOS inom några minuter. Detta verktyg fungerar smidigt och ger dig den bästa upplevelsen någonsin för att nedgradera iOS-versionen. Så varför gör du inte ett försök?