/ / Topp 6 sätt att fixa iPhone kommer inte att laddas efter uppdatering av iOS 12.1 / 12.2 / 12.3

De 6 bästa sätten att fixa iPhone kommer inte att laddas efter uppdatering av iOS 12.1 / 12.2 / 12.3

Varför kan jag inte ladda telefonen efter uppdatering av iOS 12? Jag har just uppdaterat min iPhone 6 till iOS12 och kan nu inte ladda min telefon varken genom att ansluta den till eluttaget eller en bärbar dator med en av två kablar, varav en fungerade just i morse. Hjälp!!"

"Någon annan har nu laddningsproblem efter uppdatering av iOS 12.2? Min iPhone kan inte längre ladda trådlöst och min trådbundna laddning är super långsam och tömmer faktiskt istället för att ladda."

Vissa användare från Apple Communities rapporterade att deras iPhone XS / XS Mas / XR / X / 8/7 / 6S / 6 kommer inte att laddas efter uppdatering av iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12. En iOS-uppdatering ger dig många nya funktionermen kommer också att orsaka några oväntade uppdateringsproblem. Problem med iPhone-laddning verkar vara tillsammans med varje iOS-uppdatering. I den här artikeln kommer vi att diskutera varför iPhone inte kan ladda eller ladda långsamt efter iOS 12-uppdateringen och hur man fixar det effektivt.

Varför kan jag inte ladda iPhone efter uppdatering av iOS 12?

Det finns många skäl som kan orsaka att din iPhone inte laddas ordentligt. Här listar jag de viktigaste orsakerna till iPhone-laddningsproblem efter uppdatering av iOS 12.

1. Problem med uppdatering av programvara

Den nya iOS-uppdateringen kan orsaka vissa förändringar som gör att iPhone inte laddar eller ens slår på.

2. USB-nätadapter eller kablar från tredje part

Om du använder USB-nätadaptern eller kablar från tredje part, även om det fungerar bra före uppdateringen, kommer det också att orsaka iPhone-laddningsproblem efter iOS 12-uppdatering.

3. Skydd för programvara

Om din iPhone slutade ladda med 80% beror det på programvara som kan begränsa laddningen över det beloppet för att förlänga batteriets livslängd och förhindra att enheten överhettas under laddning.

Din iPhone kan bli för varm efter uppdateringen. Vad du behöver göra är att försöka ladda den på en svalare plats eller ta bort den från dess fodral medan den laddar.

Sätt 1. Använd de officiella Apple-matchade laddarna

Ett av de vanligaste orsakerna till att en iPhone inte kommer att laddas kommer från tredje kvalitet iPhone-laddarkablar. Se till att du använder USB-nätadaptern och USB-kabeln som medföljer.

Sätt 2. Tvinga om din iPhone igen

En kraftåterstart (hård återställning) kan enkelt lösaiPhone-laddningsproblem relaterat till programvaruproblem som programvarukrasch, programvarukonflikt. Följ stegen nedan för att tvinga att starta om din iPhone och lösa laddningsproblemen.

iPhone 6S / 6S Plus / SE och äldre modellerTryck och håll ned strömbrytaren och Hem-knappen tills Apple-logotypen visas på skärmen.
iPhone 7 och 7 PlusTryck och håll ner strömbrytaren och volymknappen tillsammans tills Apple-logotypen visas på skärmen.
iPhone XS / XS Mas / XR /8/8 Plus och iPhone XTryck snabbt och släpp volym upp-knappen och volym ned-knappen. Tryck och håll nere viloläge tills Apple-logotypen visas på skärmen.
tvinga omstart iphone

Sätt 3. Avinstallera batteridräneringsapp

Vissa appar installerade på din iPhone kan vara batteritömning efter iOS-uppdatering och orsaka att iPhone inte laddas ordentligt. Gå till Inställningar> Batteri> Batterianvändning och se om det finns en app för batteriladdning på din iPhone. Om det finns det, avinstallera det bara.

batteriet tappar app

Sätt 4. Ändra laddningsmetoden

Om din iPhone X / 8/8 Plus inte laddas trådlöstefter iOS 12-uppdateringen, försök att ladda den med en väggadapter. Om din iPhone inte laddas med en väggadapter, försök att ansluta kabeln till USB-porten på din dator och se om den kommer att laddas. Om din iPhone inte laddas när den är ansluten kan du försöka ladda den med väggen . Med ett ord, växla mellan dessa metoder och se om det gör skillnad.

ändra laddningsmetod

Sätt 5. Återställ din iPhone med iTunes

Om din iPhone fortfarande inte kan ladda efter att ha testat de enkla korrigeringarna. Du kan återställa din iPhone till fabriksinställningarna med iTunes. Innan du återställer i iTunes ska du först säkerhetskopiera din iPhone.

Steg 1: Kör iTunes och anslut din iPhone till den datorn.

Steg 2: När din enhet visas i iTunes väljer du den och klickar sedan på Återställ iPhone på panelen Sammanfattning.

Steg 3: iTunes kommer att börja återställa din iPhone och installera den senaste versionen av iOS. Efter det kan du återställa din iPhone från din säkerhetskopia eller ställa in din iPhone som en ny enhet och ladda din iPhone igen.

återställa iphone med itunes

Bästa lösningen: Fix iPhone Won "t Slå på eller ladda utan dataförlust

Om ingen av lösningarna fixar kommer iPhone inte att vändapå eller laddas i iOS 12 är det dags att använda iOS-systemåterställningsprogramvara för att återställa iOS utan dataförlust. Tenorshare ReiBoot är ett professionellt iOS 12-systemåterställningsverktyg som kan fixa alla iOS 12 / 12.1 / 12.2-problem som inte kommer att slå på eller ladda, återhämtningsläge fastnat, Apple-logotyp fastnat, DFU-läge fastnat, etc.

Steg 1: Ladda ner och installera Tenorshare ReiBoot på din dator. Kör appen på din dator och anslut din iPhone till din dator med en USB-kabel.

fixa ios fastnat

Steg 2: När ReiBoot har upptäckt din iPhone, klicka på "Fix Now" -alternativet. Om du gör detta sätter du din enhet i återställningsläge.

fixa ios fastnat

Steg 3: Ladda ner det senaste firmwarepaketet genom att klicka på "Ladda ner."

ladda ner det senaste firmwarepaketet

Steg 4: När firmware har laddats ner klickar du på "Start Repair" -knappen för att starta systemåterställningen.

börja reparera

Efter reparationen startas din iPhone automatiskt och din iPhone bör laddas ordentligt utan problem.

Poängen

Det är därför och hur man fixar iPhone laddas intei iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12. Vi hoppas att våra lösningar skulle hjälpa dig att lösa ditt problem. Och kom ihåg att oavsett vilka iOS 12-uppdateringsproblem du har, kommer Tenorshare ReiBoot att göra en stor tjänst för att lösa dina problem.


Kommentarer 0 Lägg till en kommentar