/ / Yahoo Mail fungerar inte i Mail-appen med iOS 12/11: Hur man fixar

Yahoo Mail fungerar inte i Mail App med IOS 12/11: Hur fixar du

”Efter att ha uppgraderat min iPhone till iOS 11 kan jag inte semeddelanden till min yahoo! konto (@ swbell.net). De börjar dyka upp timmar senare, ibland över natten. När jag uppdaterar e-post ser jag kort "ladda ner xx av xx" men jag kan inte se e-postmeddelandena. Samma problem händer nu på min iPad efter att jag uppgraderade den till iOS 11 igår. Var tvungen att sluta använda Apple Mail-appen och installerade Yahoo! Maila app från App Store för att se mina e-postmeddelanden. ”

Från lanseringsdagen för iOS 11 har många användarehar upplevt problemen som Yahoo-post inte fungerar i iPhone / iPad Mail-appen. Detta problem hörs också i den senaste iOS 12. Nu känner de kända problemen till:

• 1.Yahoo-post uppdateras inte på iPhone X / 8/7 / 6s / 6 eller iPad efter iOS 12 / 11.3 / 11.2 / 11-uppdatering.
  • 2.Yahoo-post laddas inte på iPhone.
  • 3.Yahoo-post tar inte emot eller skickar e-post.
  • 4.Yahoo-post visar inte alla e-postmeddelanden.
  • 5.Yahoo-post går inte till iPhone iOS 11 / iOS 12.
  • 6. Kan inte logga in på Yahoo mail.

Folk svärmar till Yahoo supportforum tillklagomål på Yahoo-postproblemet med iOS Mail-appen, och Yahoo-teamet har publicerat ett uttalande på Twitter där de säger att de undersöker och rekommenderar att man laddar ner och använder Yahoo Mail-appen. Låt oss se vad vi kan göra för att fixa Yahoo-e-post som inte fungerar med iOS 11 / iOS 12 innan Apple eller Yahoo hittar en lösning på det här problemet.

Lösningar för Yahoo E-post fungerar inte på iPhone

Lösning 1

Om du inte kan ta emot eller skicka nya e-postmeddelanden till den ursprungliga iPhone-appen för iPhone, kan du prova att installera Yahoo Mail-appen från Apple Store. Yahoo Mail-appen fungerar bra på de flesta iPhone / iPad-modeller.

Lösning 2

Om Yahoo vill att du ska använda lösenord från tredje part när du loggar in från någon annan app som Yahoo Mail-app, kan du generera lösenord från tredje part med följande steg:

• 1. Logga in och gå till din kontosäkerhetssida.
  • 2. Klicka på Generera applösenord eller Hantera applösenord.
  • 3. Välj din app på rullgardinsmenyn och klicka på Generera.
  • 4. Följ instruktionerna nedan för lösenordet.
  • 5. Klicka på Klar.
  • 6. Nu kan du logga in på din e-postapp med din e-postadress och detta applösenord.

Lösning 3

Försök ta bort kontot> återställa nätverksinställningar> starta om din iPhone och logga sedan in på ditt Yahoo-e-postkonto igen.

Lösning 4

Uppdatera iOS till den senaste versionen om du inte är det.

Lösning 5

Kontrollera dina IMAP-inställningar.

IMAP-server (Inkommande post):

• Server - imap.mail.yahoo.com
  • Hamn - 993
  • Kräver SSL - Ja

Server för utgående e-post (SMTP):

• Server - smtp.mail.yahoo.com
  • Hamn - 465 eller 587
  • Kräver SSL - Ja
  • Kräver autentisering - Ja

Poängen

Dessa är de möjliga lösningarna för att fixa Yahooe-post som inte fungerar på iPhone med iOS 11 eller senaste iOS 12. Om du har andra problem med iOS 11/12 som fastnat i återställningsläge, svart skärm, WiFi fungerar inte etc. är Tenorshare ReiBoot utformad för att fixa dessa systemfel relaterade med iOS 11 utan dataförlust. Kontrollera de vanligaste iOS 11-problemen och deras korrigeringar.

fixa ios 11 frågor

Kommentarer 0 Lägg till en kommentar