Hur man fixar CarPlay fungerar inte efter uppdatering av iOS 12 / 11.4 / 11.3
Fix iPhone CarPlay Won "t Work
"Sedan iOS 11.3 uppdatering, "Jag har problem med samtal i min bil. När folk ringer till mig och min iPhone 7 är ansluten via CarPlay med min bil, hör människor min röst förvrängd / suddig vilket gör det svårt eller omöjligt för dem att förstå."
Använd CarPlay för att svara på samtal är säkrare när du kör bil. Men nyligen klagade vissa människor över det CarPlay fungerar inte på iOS 11.3 / 11.4 / 12 efter att de installerade programvaran. Många trodde att detta bara är en röstproblem, men det är inte så enkelt faktiskt. I den här artikeln kommer vi att dela alla möjliga lösningar för Apple CarPlay-problem; följ inlägget för att kolla in dem.
- Del 1: Vanliga sätt att fixa CarPlay som inte fungerar på iOS 12/11
- Del 2: Ultimate Solution to Fix iPhone CarPlay Ansluter inte
Del 1: Vanliga sätt att fixa CarPlay som inte fungerar på iOS 12/11
1. Se till att du använder en kompatibel USB-kabel
Vissa användare använder andra belysningskablar tillansluta CarPlay kan detta sannolikt orsaka problem. Du rekommenderas att använda den ursprungliga kabeln. Du rekommenderas också att prova en annan USB-port på din bil.
2. Se till att Siri är påslagen
Om Siri är avstängd kan du inte använda röstkommando längre. Gå till Inställningar och tryck på Siri & Search för att slå på den.
3. Starta om din iPhone och din bil
Om du startar om iPhone kommer att lösa många iOS-problem; du bör också prova i den här situationen. Om du inte hittar CarPlay-logotypen från din bils display, bör du också starta om din bil.
4. Inaktivera begränsningar
Några av funktionerna på iPhone som inte fungerar eftersom begränsningar är aktiverade. Gå till Inställningar -> Allmänt -> Begränsningar, ange lösenordet och hitta CarPlay, stäng av det.
5. Kontrollera bilhandboken
Du kan kontrollera din bilhandbok för hjälp. Kontrollera om det finns en firmware-uppdatering för din stereo. I så fall uppdatera firmware.
6. Återställ din iPhone
Detta kan vara den sista utväg för CarPlay inteanslutande problem, men kommer att orsaka viss dataförlust. Enligt användarnas feedback fungerar den här metoden inte alltid, men du kan fortfarande göra ett försök. Om du vill lösa problemet helt utan att förlora data, hoppa till Del 2.
För att återställa din iPhone:
iPhone X / 8 (Plus): Tryck och släpp snabbt Volym upp-knappen, tryck sedan på och släpp snabbt Volym ned-knappen, tryck slutligen på strömbrytaren tills Apple-logotypen visas.
iPhone 7/7 Plus: Tryck och håll ner Hem-knappen och Volym ned-knappen samtidigt tills Apple-logotypen dyker upp.
iPhone 6s och tidigare enheter: Håll hemknappen och strömbrytaren intryckt tills du ser Apple-logotypen på skärmen.
Del 2: Ultimate Solution to Fix iPhone CarPlay Ansluter inte
Om ovanstående tips inte kunde fixa Apple CarPlay intearbetar på iOS 12 / 11.4 / 11.3, det kommer att vara något fel med den nya programuppdateringen. Du rekommenderas att nedgradera iOS till de tidigare stabila versionerna med den professionella iPhone System Recovery Software ReiBoot. Detta program låter dig rulla tillbaka till de andra iOS 11-versionerna från iOS 12 / 11.4 utan att använda iTunes och alla dina data kommer att vara orörda.
Ladda ner och installera ReiBoot på din PC eller Mac, kör programmet och anslut iPhone till datorn. Klicka på "Fix All iOS Stuck" från huvudgränssnittet när enheten upptäcks.

Klicka på "Fix Now" så kan du göra detladda ner firmwarepaketet. Programvaran kommer att tillhandahålla den senaste programvaruversionen. Om iOS är den senaste versionen för närvarande klickar du på "Välj" för att importera de tidigare firmwarepaketen manuellt.

När du har importerat firmware kan du startareparera operativsystemet. Den här processen kommer att göras på några minuter och din enhet startar om. Sedan kan du använda CarPlay för att ringa eller ta emot samtal normalt.
Poängen
I den här artikeln delade vi några enkla lösningarför iOS 12 / iOS 11.4 / iOS 11.3 CarPlay fungerar inte på iPhone X / 8 (Plus) / 7 (Plus) / 6s (Plus) / 6 (Plus). Jag hoppas att det här inlägget kan vara till hjälp för dig. Om du har några andra problem efter iOS-uppdatering, till exempel iPhone fastnat i återställningsläge, iPhone-skärmen inaktiverad, iPhone fortsätter att starta om etc. kan du diskutera med oss genom att kommentera nedan.