Topp 5 lösningar för att fixa foton App hålls kraschar på iPhone (iOS 12 stöds)
"Mina" foton "-appar fortsätter att krascha Appen somkommer med iPhone fortsätter att krascha. Den kraschade på min iPhone 5C och när jag uppgraderade och återställde min nya iPhone 6 kraschar den fortfarande. Alla andra trådar jag ser ber mig att starta om mina iPhoner och återställa dem. Men det gör det fortfarande vid återställningen, så vad gör jag? "
Foton-appen är en slags viktig app i dagligenanvänder, men ibland kan du möta ovanstående situation att när du öppnar app-appen kommer den att krascha omedelbart. Detta problem har setts i både iOS 12 och iOS 11. För att få detta Appen iPhone Photos fortsätter att krascha problemet fixas, kan du hänvisa till följande lösningar.
- Lösning 1: Starta om din iPhone för att fixa krasch
- Lösning 2: Avsluta och starta om fotonappen
- Lösning 3: Ta bort senaste foton för att avsluta foton App Crash Loop på iPhone
- Lösning 4: Fix Photo App hålls kraschar på iPhone med Tenorshare ReiBoot
- Lösning 5: Uppdatera / nedgradera iOS till den aktuella iOS-versionen
Lösning 1: Starta om din iPhone för att fixa krasch
I de flesta fall bör du starta om din iOS-enhetkan vara till hjälp för att lösa de flesta av iOS-problemen. Du kan enkelt avsluta den här åtgärden genom att trycka och hålla ned strömbrytaren i sekunder, svepa för att stänga av din iPhone / iPad / iPod när "skjut till ström av" visas. Starta sedan din iOS-enhet igen för att kontrollera om Photos-appen är tillgänglig eller inte.
Dessutom, om du fortfarande hittar Photos and Camera-appkrasch i iOS 12/11/10, föreslår vi att du tvingas starta om din iPhone för ytterligare ett försök.
För iPhone X / 8/8 Plus trycker du snabbt på Volym upp och sedan Volym ner-knappen. Efter det, tryck länge på sidoknappen och släpp tills du ser Apple-logotypskärmen.
För iPhone 7 eller nyare iPhone, tryck och håll ned ström- och volymknapparna tills du ser Apple-logotypen.
För andra iPhone-användare använder du istället både Power- och Home-knapparna.

Lösning 2: Avsluta och starta om fotonappen
Ibland, om du inte vill starta om din iPhone, kan du försöka avsluta Photos-appen och sedan starta om den igen. Du borde:
- Dubbelklicka på Hem-knappen för att få fram multitasking-skärmen
- Find Photos-appen kan dra upp den här appen för att avsluta den.
Tryck sedan på Hem-knappen igen för att återgå till hemskärmen och starta om Photos-appen för att kontrollera om Photos-appen fungerar eller inte.
Lösning 3: Ta bort senaste foton för att avsluta foton App Crash Loop på iPhone
För många användare möter de detta problem efterde laddade ner några bilder från webbplatserna. Således kan dessa foton vara anledningen. Om du normalt inte kunde öppna dina foton kan du välja att inte ange det exakta albumet, men ta bort albumet som du bara har sparat problematiska foton i.
Men du bör märka att andra tillgängliga foton kan tas bort på samma gång. Om möjligt föreslår vi att du gör säkerhetskopiering först.
Lösning 4: Fix Photo App hålls kraschar på iPhone med Tenorshare ReiBoot
Om du har provat ovanstående tre lösningar menFoton-appen kraschar fortfarande, då föreslår vi att du försöker två gånger med ett freeware, iPhone System Recovrey-verktyg ReiBoot, som kan fixa alla typer av iOS-fastställda och operativa problem med bara ett klick.
Kör programmet och anslut din iPhone meddator. Då kan du se gränssnittet nedan. Klicka på "Gå återställningsläge" så ser du iTunes- och USB-ikoner på din iPhone-skärm på några sekunder.

När alternativet "Exit Recovery Mode" är markerat kan du klicka på det för att få din iPhone tillbaka till normal och din iPhone / iPad / iPod kan automatiskt starta om.
I de flesta av situationerna kan denna återställningsläge för återställningsläge hjälpa till att fixa din iOS-enhet och ge den ett bättre skick utan dataförlust.
Lösning 5: Uppdatera / nedgradera iOS till den aktuella iOS-versionen
För foton app kraschar fortsätter i iOS 12/11/10,användare bör kontrollera sin iOS-version, föreslås iOS 12 eftersom Apple har gjort stora ansträngningar för att förbättra prestanda och stabilitet. Om du fortfarande har din iPhone / iPad / iPod i iOS 11/10 / 10.3.1 / 10.3.2, kan du välja att få den uppdaterad.
Gå till: Inställningar >> Allmänt >> Programuppdatering och välj sedan Ladda ner och installera för att låta ditt iPhone-system uppdateras.

Men för iOS 12 beta-användare om du hittar det Foton och kameraprogram kraschar efter uppdatering av iOS 12. Du kan överväga om apparna är detkompatibel med iOS 12 public beta eller inte. För att lösa den här typen av kraschproblem på Foton och andra appar föreslår vi att du först nedgraderar din iOS 12 iPhone till iOS 11.
Det är allt för hur du fixar iPhoneFoto / kamerarulle kraschar. Dessutom, om du bara hittar Photos-app-kraschar på iPhone efter jailbreak, kan du överväga att ta bort jailbreak från din iPhone. Testa bara!