/ / Hur man fixar om det inte går att aktivera iPhone efter uppdatering av iOS 10

Hur man fixar om det inte går att aktivera iPhone efter uppdatering av iOS 10

"Jag kan inte" aktivera min iPhone 5s efter uppgradering tilliOS 10. Den säger att aktiveringsservern är nere, min iTunes (senaste versionen) kommer inte att känna igen iPhone. Jag har försökt hårt återställa och jag har också försökt använda Wi-Fi och LTE. Alla dessa fungerar inte alls. Någon hjälp?"

Om du stöter på samma aktiveringfråga, tacka först. "Kan" t Aktivera iPhone efter uppdatering av iOS 10 "är faktiskt ett mycket vanligt fel när iOS-användare uppgraderar sin iPhone X / 8/7 / SE / 6s / 6 / 5s / 5 till iOS 10. Att fixa kan inte" aktivera iPhone / iPad-problem efter iOS 11 / 10.3 / 10.2 / 10.1 / 10-uppdatering, här är 6 enkla sätt att tänka på.

Sätt 1: Vänta

När aktiveringsfelet inträffar är det enklaste sättet att vänta ett ögonblick innan du försöker igen. Men detta kan bara beaktas när felet genereras från Apples aktiveringsserver.

Sätt 2: Starta om din enhet

En annan enklaste lösning för att fixa aktiveringsfel är att starta om din iPhone X / 7 / SE / 6s / 6 / 5s / 5, vilket är nästan det vanliga sättet att ta bort många typer av olycksproblem.

Så här startar du om:

• Fortsätt hålla nere sömn / vakna knappen tills "Slide in power off" visas.
  • Dra skjutreglaget för att stänga av din iPhone helt.
  • När enheten har stängts framgångsrikt trycker du och håller ner Sleep / Wake-knappen igen tills du ser Apple-logotypen
aktivera din iPhone igen

Om denna lösning fortfarande inte kan aktivera din iPhone / iPad / iPod touch efter installation av iOS 10 / 10.3, gå till nästa steg.

Sätt 3: Se till att du har ett SIM-kort installerat

SIM-kortet är också relaterat till aktiveringsproblemen. Om du inte har installerat ett SIM-kort i SIM-försöket kan du inte njuta av den exakta tjänsten från mobiloperatören. Just nu sätta in ett giltigt SIM-kort för att se om det går igenom aktiveringsbuggarna.

Sätt 4: Kontrollera Wi-Fi-nätverk

I vissa fall spelar WiFi-nätverksanslutning en viktig roll om du vill nå Apples aktiveringsservrar via en internetanslutning. Kontrollera därför om ditt WiFi-nätverk är pålitligt.

Sätt 5: Anslut din iPhone till iTunes

Vad du ska göra om inte kan aktivera iphone efteruppdaterar du till iOS10 / 10.3 när du har provat ovanstående tips? Om du inte har bra Wi-Fi-nätverk och mobiltjänster för tillfället, vänligen flytta för att ansluta din iPhone / iPad / iPod på en pålitlig dator och aktivera din iPhone via iTunes som har en aktiveringsmekanism inbyggd för att nå Apple " s aktiveringsserver direkt utan internetuppkoppling.

Sätt 6: Återställ din iPhone

Om det irriterande iOS-aktiveringsfelet fortfarande finns kan du också försöka återställa din iPhone med iTunes. Avsluta stegen nedan för att aktivera din iPhone / iPad:

• Anslut din enhet till din Mac- eller Windows-dator via en USB.
  • Starta iTunes för att återställa enheten för att reparera iPhone kunde inte aktiveras efter uppgradering av iOS 10
använd itunes för att reparera iphone / ipad

Förhoppningsvis, om ovannämnda sätt inte lyckashjälper dig, här är ett betalt program som du kan försöka återaktivera din iOS 11/10-enhet igen. Tenorshare iCareFone är ett allt-i-ett-verktyg för att fixa alla iOS-problem och ställa in iPhone / iPad / iPod. Det kan inte bara fixa din iDevice i normal utan också få dem att springa snabbare genom att rengöra oönskade skräpfiler. Om du har andra rekommendationer, vänligen dela med oss.

Kommentarer 0 Lägg till en kommentar