Topp 5 sätt att åtgärda iPhone-app-kraschar efter uppdatering av iOS 10.3.1
"Varför kraschar mina appar på min iPhone? Uppdaterad till aktuell version iOS 10.3.1 idag och plötsligt fungerar de flesta av mina appar inte. De kommer att börja ladda, hänga för evigt och sedan stänga. Om och om igen slutar ingenting och öppnas. Jag har viktiga saker att göra. E-post Safari. Spel som behöver uppmärksamhet eller så får jag allt stulit.
-Apple Community

iOS 10.3.1 är officiellt tillgänglig den 5 april 2017 och har lockat många fans med de nyligen tillagda funktionerna. Men nyligen klagade vissa användare iOS 10.3.1-uppdateringen kraschar de flesta appar på iPhone, inklusive Facebook, Instagram,Messenger, e-post osv. Systemkompatibilitet, ackumulerade cachar och kakor, kodfel eller tredjepartsservice kan vara orsakerna till att appen fryser på iPhone. Lyckligtvis med Tenorshare iCareFone - professionell iOS-system för vård av iOS-system, kan du enkelt fixa appkraschar på iPhone, iPad och iPod efter uppdatering utan att förlora data.
- Del 1: Fixa frysning av app på iPhone efter iOS 10.3.1-uppdatering med Tenorshare iCareFone
- Del 2: Andra metoder för att fixa iPhone-app-kraschar efter uppdatering till iOS 10.3.1
Del 1: Fixa frysning av app på iPhone efter iOS 10.3.1-uppdatering med Tenorshare iCareFone
Tenorshare iCareFone kan stoppa appen frånkraschar eller stängs genom att ladda ner den senaste programvaruversionen och reparera operativsystemet. Gratis nedladdning och installering av detta mångsidiga verktyg på din dator och följ stegen för att se hur lätt det är att använda.
- Kör Tenorshare iCareFone och anslut sedan din iPhone till datorn, kommer programvaran att upptäcka din enhet automatiskt. Klicka på "Reparera operativsystem" från huvudgränssnittet.
- Nu måste du ladda ner firmwarepaketet innan systemet repareras. Klicka på "Bläddra" för att välja en spara sökväg och tryck sedan på "Hämta" för att ladda ner firmware.
- Efter nedladdning, klicka på "Reparera" för att börja reparera iOS-systemet. När processen är klar fungerar dina kraschande appar normalt.

Del 2: Andra metoder för att fixa iPhone-app-kraschar efter uppdatering till iOS 10.3.1
1. Avsluta och starta appen igen
När iPhone / iPad-appar kraschar ofta efteruppdatera, den enklaste lösningen är att stänga appen och öppna den igen. För att tvinga stängning av appen, tryck två gånger på Hem-knappen för att komma åt appomkopplaren. Du ser de nyligen använda apparna Hitta den du vill avsluta och dra upp i appens förhandsgranskning för att stänga den.

2. Tvinga omstart av iPhone
En annan enkel metod för att fixa iPhone-appar behållastängs omedelbart av sig själva efter uppdatering av iOS 10.3.1 är att starta om din iOS-enhet. Tryck och håll in både knapparna Sleep / Wake och Home samtidigt i minst 10 sekunder tills du ser Apple-logotypen. När du har startat om iPhone kan du starta de fastna apparna för att se om det fungerar nu.

3. Rensa minne
Ibland kraschar iOS-appar vid start eller startkan saknas utrymme. Ta Safari till exempel, gå till Inställning, Safari och klicka sedan på "Rensa historik och webbplatsinformation" längst ner. De flesta appar har emellertid inget alternativ i Inställningar; du kan kontrollera hur du rensar app-cache på iPhone.

4. Radera och installera om appen
Om applikationerna fortfarande inte fungerar på iPhoneefter att ha testat metoderna ovan, kan du behöva avinstallera appen och installera om den. Gå bara till hemskärmen, flik och håll ner appen du vill ta bort, tryck på "X" för att avinstallera den. Öppna nu App Store för att ladda ner och installera appen igen.

Nu vet jag att du måste veta hur du åtgärdar app-krasch på iPhone efter iOS 11 / 10.3-uppdatering tydligt. Tenorshare iCareFone kan verkligen vara den bästa programvaran för iOS-system, eller hur?