/ / Hur man löser problem med överhettning av iPhone efter iOS 12 / 11Update

Hur man löser problem med överhettning av iPhone efter iOS 12 / 11Update

“Jag uppdaterade min iPhone 6 64 GB till iOS 11 igår,idag med normal låg användning har mitt batteri (laddat varje natt) sjunkit från 100% till 38% på drygt 1 timme. Jag har också lagt märke till att det i bruk blir väldigt varmt något som det aldrig gjorde under tidigare. ”

Som vi vet, den officiella senaste versionen iOS 11har många nya funktioner som den nya låsskärmen och låsskärm-widgetar samt möjligheten att ta bort Apples inbyggda appar. Det är därför många Apple-älskare uppgraderar sina enheter till iOS 11 när de släppts.

Men vi antar att du måste ha hört talas omvissa vanliga problem inträffar bland många användare, till exempel iPhone-batteriladdning och överhettning efter iOS 11 eller iOS 10.3 / 10-uppdatering. Som ett av de vanliga problem som rapporterats, vad kan vara orsaken till att iPhone blir överhettad efter iOS 11 / 10.3 / 10?

Varför blir iPhone het? - Gräva ut orsaken till att iPhone blir uppvärmd efter iOS 11/10-uppdateringen

Med 1.1 GB ledigt utrymme tillgängligt, WiFi-anslutning och en god mängd batterisaft kvar är du redo att uppgradera din enhet. Om du i vissa fall har lagt märke till att din enhet har börjat värmas upp efter att den har uppdaterats till iOS 11/10, oroa dig inte. Det är förmodligen att iOS 11/10 uppdaterar fortfarande appar i bakgrunden. Det är därför det kan bli varmare än vanligt när det laddas.

Då kan du fråga, ”Jag har aldrig haft denna överhettningproblem med iOS 9, varför värmer nu iOS 10 min iPhone ”? Tja, eftersom en av de nya funktionerna i iOS 10 är nya AI-drivna album, om du har ett stort fotobibliotek, är det ganska möjligt att den första uppvärmningen och avmattningen av iPhone-resultatet från Photos-appen som indexerar det stora fotobiblioteket i bakgrunden, även om du inte laddar enheten. Därför stoppar enheten vanligtvis överhettning under laddning om du ger det tid.

Dessutom är det också delvis relaterat till batteriets livslängd. Vissa användare tror att iOS 11/10 tappar batteriet och det är troligt att problemet inte kommer att lösas på kort tid. Hur som helst, här är fortfarande några saker du kan göra för att avhjälpa iPhone-batteriets tömningssituation efter iOS 11 / 10.3 / 10.2 / 10-uppdatering.

Till exempel, slå av och på WiFi till högertid, stäng skärmens ljusstyrka, gå till Inställningar för att stänga av Uppdatering av bakgrundsprogram. Du kan också gå till Inställningar> Batteri för att spåra vilka appar som tappar ditt batteri mest. Endast en sak att komma ihåg, funktionshindrad spårning kan hjälpa till att minska iPhone-batteriet.

ios 10 nya funktioner och problem

Hur fixar jag en överhettad iPhone och förhindrar att den blir varm?

Nu när vi förstår bättre uppvärmningen av enhetensituationen, vi tror att du får poängen till varför överhettning av iPhone och hur man fixar iPhone värms upp under laddning efter uppdatering av iOS 10 / 10.1 / 10.2 / 10.3 / 11. Ändå kanske du fortfarande undrar om enheten fortfarande inte återgår till normala temperaturer, vad ska vi göra för att fixa iPhone-enheten efter att iOS 11 eller iOS 10.3 / 10.2 / 10?

Vi måste faktiskt säga det stora och oroliga filer på iPhone kan till stor del resultera i överhettning och få heta problem. Så vi kommer definitivt att föreslå att du först rensar lite utrymme.

Tenorshare iCareFone är ett bra verktyg för att hjälpa digordna din iPhone-lagring, och därmed uppnå problemet för att lösa iPhone-överhettning. Bortsett från att stänga av alla automatiska nedladdningar, avbryta uppdatering av bakgrundsappar, minska transparens och rörelseseffekter, måste du frigöra din iOS 10-lagring och se till att de är i ordning på din iPhone, vilket är extremt viktigt men lätt att försummas. Avslutningsvis här är hur man rensar iPhone för att åtgärda problemet med överhettning av iPhone efter iOS 11 eller iOS 10.3 / 10-uppdatering:

Steg 1:

Spendera några minuter på att installera Tenorshare iCareFone och öppna den på din PC. Anslut sedan din iPhone till datorn med USB-kabel.

iphone blir varm efter uppdatering av iOS 10

Steg 2:

Gå till menyn Speedup & Clean. Och du kommer att se en Quick Scan-knapp. Med detta klick och flera sekunder visas din iPhone-lagring alla här då.

iphone blir uppvärmd under laddning efter uppdatering av iOS 10

Steg 3:

Fortsätt bara att rengöra några onödiga filer eller omorganisera dem för att hålla din iPhone i gott skick så att enheten undviker att värmas upp.

ios 10 värmer min iPhone

Du kan också prova en mjuk återställning eller till och med hård återställningeftersom det här hjälper till att fixa överhettningsproblemet hos iPhone i de flesta fall. Om tyvärr iOS 10 / 10.2 / 10.3 / 11 fortfarande värmer din iPhone, kanske det är dags att besöka Apple Store eller kontakta Apple kundtjänst.

Om du möter några andra iOS 10-problem som iPhone som bromsar ner på iOS 10 kan du också hänvisa till den här relaterade artikeln för några instruktioner: iPhone Kör långsamt på iOS 10, Hur man gör


Kommentarer 0 Lägg till en kommentar