/ / Topp 6 måter å fikse iPhone vil ikke lade etter iOS 12.1 / 12.2 / 12.3-oppdatering

Topp 6 måter å fikse iPhone vil ikke lade etter iOS 12.1 / 12.2 / 12.3-oppdatering

Hvorfor kan jeg ikke lade telefonen etter iOS 12-oppdatering? Jeg har akkurat oppdatert min iPhone 6 til iOS12, og kan nå ikke lade telefonen min verken ved å koble den til stikkontakt eller Mac-bærbar datamaskin ved å bruke en av to kabler, hvorav den ene fungerte akkurat i morges. Hjelp!!"

"Noen andre har nå ladeproblemer etter iOS 12.2-oppdatering? IPhone-en min kan ikke lenger lade trådløst, og den kablede ladingen min er super treg og tappes faktisk i stedet for å lade."

Noen brukere fra Apple Communities rapporterte at deres iPhone XS / XS Mas / XR / X / 8/7 / 6S / 6 blir ikke ladet etter iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12-oppdatering. En iOS-oppdatering gir deg mange nye funksjonermen vil også forårsake noen uventede oppdateringsproblemer. Problemer med iPhone-lading ser ut til å være sammen med hver iOS-oppdatering. I denne artikkelen vil vi diskutere hvorfor iPhone ikke kan "lade eller lade sakte etter iOS 12-oppdatering, og hvordan du kan fikse det effektivt.

Hvorfor kan jeg ikke lade iPhone etter iOS 12-oppdatering?

Det er mange grunner som kan føre til at iPhonen din ikke lades ordentlig. Her viser jeg hovedårsakene til problemer med iPhone-lading etter iOS 12-oppdatering.

1. Problemer med programvareoppdatering

Den nye iOS-oppdateringen kan forårsake visse endringer som gjør at iPhone ikke lades eller slås på.

2. Tredjeparts USB-strømadapter eller -kabler

Hvis du bruker tredjeparts USB-strømadapter eller -kabler, selv om det fungerer bra før oppdateringen, vil det også føre til problemer med iPhone-lading etter iOS 12-oppdatering.

3. Programvaresikring

Hvis iPhone-en din sluttet å lade på 80%, skyldes det programvare som kan begrense ladingen over det beløpet for å forlenge batteriets levetid og forhindre at enheten overopphetes under lading.

Det kan hende at din iPhone blir for varm etter oppdatering. Det du trenger å gjøre er å prøve å lade den på et kjøligere sted eller fjerne den fra saken mens den lader.

Måte 1. Bruk de offisielle Apple-matchede ladere

En av de vanligste årsakene til at en iPhone ikke vil lade kommer fra tredjeparts iPhone-ladekabler av lav kvalitet. Så sørg for at du bruker USB-strømadapteren og USB-kabelen som følger med.

Måte 2. Tving på nytt iPhone

En kraftstart (hard reset) kan enkelt løseiPhone-ladeproblem relatert til programvareproblemer som programvarekrasj, programvarekonflikt. Følg trinnene nedenfor for å tvinge iPhone på nytt og løse ladeproblemene.

iPhone 6S / 6S Plus / SE og eldre modellerTrykk og hold strømknappen og Hjem-knappen sammen til Apple-logoen vises på skjermen.
iPhone 7 og 7 PlusTrykk og hold på av / på-knappen og volum-knappen ned til Apple-logoen vises på skjermen.
iPhone XS / XS Mas / XR /8/8 Plus og iPhone XTrykk raskt og slipp volum opp knappen og volum ned knappen. Trykk og hold nede dvaleknappen til Apple-logoen vises på skjermen.
tving omstart iphone

Måte 3. Avinstaller batteridreneringsapp

Noen apper installert på din iPhone kan være batteridrenerer etter iOS-oppdatering og får iPhone til å ikke lades ordentlig. Gå til Innstillinger> Batteri> Batteribruk og se om det er en app som tapper batteriet på iPhone-en din. Hvis det er det, er det bare å avinstallere det.

batteridreneringsapp

Måte 4. Endre lademetoden

Hvis iPhone X / 8/8 Plus ikke lades trådløstetter iOS 12-oppdatering, prøv å lade den med en veggadapter. Hvis iPhone-en ikke vil lade ved hjelp av en veggadapter, kan du prøve å koble kabelen til USB-porten på datamaskinen din og se om den vil lade. Hvis iPhone-enheten ikke vil lades når den er koblet til, kan du prøve å lade den med veggadapteren . Med et ord, bytt mellom disse metodene og se om det gjør en forskjell.

endre lademetode

Måte 5. Gjenopprett din iPhone med iTunes

Hvis iPhone fremdeles ikke kan lade etter å ha prøvd de enkle rettelsene. Du kan gjenopprette iPhone til fabrikkinnstillinger med iTunes. Før du gjenoppretter i iTunes, må du ta sikkerhetskopi av iPhone først.

Trinn 1: Kjør iTunes og koble iPhone til den datamaskinen.

Trinn 2: Når enheten din vises i iTunes, velger du den og klikker deretter Gjenopprett iPhone i Sammendrag-panelet.

Trinn 3: iTunes vil begynne å gjenopprette iPhone og installere den nyeste versjonen av iOS. Etter det kan du gjenopprette iPhone fra sikkerhetskopifilen eller angi iPhone som en ny enhet og lade iPhone igjen.

gjenopprette iPhone med iTunes

Beste løsning: Fix iPhone Won 't Slå på eller lad uten data tap

Hvis ingen av løsningene løser iPhone ikke vil slåpå eller lading i iOS 12, er det på tide å bruke iOS-systemgjenopprettingsprogramvare for å gjenopprette iOS uten tap av data. Tenorshare ReiBoot er et profesjonelt iOS 12-systemgjenopprettingsverktøy som kan fikse alle iOS 12 / 12.1 / 12.2-problemer som ikke vil slå på eller lade, gjenopprettingsmodus sitter fast, Apple-logo sitter fast, DFU-modus fast, etc.

Trinn 1: Last ned og installer Tenorshare ReiBoot på datamaskinen din. Kjør appen på datamaskinen din og koble iPhone til datamaskinen din med en USB-kabel.

fikse ios fast

Trinn 2: Etter at ReiBoot oppdager din iPhone, klikker du på "Løs nå" -alternativet. Hvis du gjør dette, vil enheten sette deg i gjenopprettingsmodus.

fikse ios fast

Trinn 3: Last ned den siste firmwarepakken ved å klikke på "Last ned".

last ned siste firmwarepakke

Trinn 4: Etter at fastvaren er lastet ned, klikker du på "Start reparasjon" -knappen for å starte systemgjenoppretting.

start reparasjon

Etter reparasjonen starter iPhone-enheten din automatisk på nytt, og iPhone-enheten bør lades ordentlig uten problemer.

Bunnlinjen

Derfor og hvordan fikser jeg ikke iPhone lader deti iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12. Vi håper løsningene våre vil hjelpe deg med å løse problemet ditt. Og husk at uansett hvilke iOS 12-oppdateringsproblemer du har, vil Tenorshare ReiBoot gjøre en stor tjeneste for å løse dine problemer.

Kommentarer 0 Legg til en kommentar