Topp 6 måter å fikse iPhone vil ikke lade etter iOS 12.1 / 12.2 / 12.3-oppdatering
Hvorfor kan jeg ikke lade telefonen etter iOS 12-oppdatering? Jeg har akkurat oppdatert min iPhone 6 til iOS12, og kan nå ikke lade telefonen min verken ved å koble den til stikkontakt eller Mac-bærbar datamaskin ved å bruke en av to kabler, hvorav den ene fungerte akkurat i morges. Hjelp!!"
"Noen andre har nå ladeproblemer etter iOS 12.2-oppdatering? IPhone-en min kan ikke lenger lade trådløst, og den kablede ladingen min er super treg og tappes faktisk i stedet for å lade."
Noen brukere fra Apple Communities rapporterte at deres iPhone XS / XS Mas / XR / X / 8/7 / 6S / 6 blir ikke ladet etter iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12-oppdatering. En iOS-oppdatering gir deg mange nye funksjonermen vil også forårsake noen uventede oppdateringsproblemer. Problemer med iPhone-lading ser ut til å være sammen med hver iOS-oppdatering. I denne artikkelen vil vi diskutere hvorfor iPhone ikke kan "lade eller lade sakte etter iOS 12-oppdatering, og hvordan du kan fikse det effektivt.
- Hvorfor kan jeg ikke lade iPhone etter iOS 12-oppdatering?
- Måte 1. Bruk de offisielle Apple-matchede ladere
- Måte 2. Tving på nytt iPhone
- Måte 3. Avinstaller batteridreneringsapp
- Måte 4. Endre lademetoden
- Måte 5. Gjenopprett din iPhone med iTunes (Datatap)
- Beste løsning: Fix iPhone Won 't Slå på eller lad uten data tap
Hvorfor kan jeg ikke lade iPhone etter iOS 12-oppdatering?
Det er mange grunner som kan føre til at iPhonen din ikke lades ordentlig. Her viser jeg hovedårsakene til problemer med iPhone-lading etter iOS 12-oppdatering.
1. Problemer med programvareoppdatering
Den nye iOS-oppdateringen kan forårsake visse endringer som gjør at iPhone ikke lades eller slås på.
2. Tredjeparts USB-strømadapter eller -kabler
Hvis du bruker tredjeparts USB-strømadapter eller -kabler, selv om det fungerer bra før oppdateringen, vil det også føre til problemer med iPhone-lading etter iOS 12-oppdatering.
3. Programvaresikring
Hvis iPhone-en din sluttet å lade på 80%, skyldes det programvare som kan begrense ladingen over det beløpet for å forlenge batteriets levetid og forhindre at enheten overopphetes under lading.
Det kan hende at din iPhone blir for varm etter oppdatering. Det du trenger å gjøre er å prøve å lade den på et kjøligere sted eller fjerne den fra saken mens den lader.
Måte 1. Bruk de offisielle Apple-matchede ladere
En av de vanligste årsakene til at en iPhone ikke vil lade kommer fra tredjeparts iPhone-ladekabler av lav kvalitet. Så sørg for at du bruker USB-strømadapteren og USB-kabelen som følger med.
Måte 2. Tving på nytt iPhone
En kraftstart (hard reset) kan enkelt løseiPhone-ladeproblem relatert til programvareproblemer som programvarekrasj, programvarekonflikt. Følg trinnene nedenfor for å tvinge iPhone på nytt og løse ladeproblemene.
iPhone 6S / 6S Plus / SE og eldre modeller | Trykk og hold strømknappen og Hjem-knappen sammen til Apple-logoen vises på skjermen. |
---|---|
iPhone 7 og 7 Plus | Trykk og hold på av / på-knappen og volum-knappen ned til Apple-logoen vises på skjermen. |
iPhone XS / XS Mas / XR /8/8 Plus og iPhone X | Trykk raskt og slipp volum opp knappen og volum ned knappen. Trykk og hold nede dvaleknappen til Apple-logoen vises på skjermen. |

Måte 3. Avinstaller batteridreneringsapp
Noen apper installert på din iPhone kan være batteridrenerer etter iOS-oppdatering og får iPhone til å ikke lades ordentlig. Gå til Innstillinger> Batteri> Batteribruk og se om det er en app som tapper batteriet på iPhone-en din. Hvis det er det, er det bare å avinstallere det.

Måte 4. Endre lademetoden
Hvis iPhone X / 8/8 Plus ikke lades trådløstetter iOS 12-oppdatering, prøv å lade den med en veggadapter. Hvis iPhone-en ikke vil lade ved hjelp av en veggadapter, kan du prøve å koble kabelen til USB-porten på datamaskinen din og se om den vil lade. Hvis iPhone-enheten ikke vil lades når den er koblet til, kan du prøve å lade den med veggadapteren . Med et ord, bytt mellom disse metodene og se om det gjør en forskjell.

Måte 5. Gjenopprett din iPhone med iTunes
Hvis iPhone fremdeles ikke kan lade etter å ha prøvd de enkle rettelsene. Du kan gjenopprette iPhone til fabrikkinnstillinger med iTunes. Før du gjenoppretter i iTunes, må du ta sikkerhetskopi av iPhone først.
Trinn 1: Kjør iTunes og koble iPhone til den datamaskinen.
Trinn 2: Når enheten din vises i iTunes, velger du den og klikker deretter Gjenopprett iPhone i Sammendrag-panelet.
Trinn 3: iTunes vil begynne å gjenopprette iPhone og installere den nyeste versjonen av iOS. Etter det kan du gjenopprette iPhone fra sikkerhetskopifilen eller angi iPhone som en ny enhet og lade iPhone igjen.

Beste løsning: Fix iPhone Won 't Slå på eller lad uten data tap
Hvis ingen av løsningene løser iPhone ikke vil slåpå eller lading i iOS 12, er det på tide å bruke iOS-systemgjenopprettingsprogramvare for å gjenopprette iOS uten tap av data. Tenorshare ReiBoot er et profesjonelt iOS 12-systemgjenopprettingsverktøy som kan fikse alle iOS 12 / 12.1 / 12.2-problemer som ikke vil slå på eller lade, gjenopprettingsmodus sitter fast, Apple-logo sitter fast, DFU-modus fast, etc.
Trinn 1: Last ned og installer Tenorshare ReiBoot på datamaskinen din. Kjør appen på datamaskinen din og koble iPhone til datamaskinen din med en USB-kabel.

Trinn 2: Etter at ReiBoot oppdager din iPhone, klikker du på "Løs nå" -alternativet. Hvis du gjør dette, vil enheten sette deg i gjenopprettingsmodus.

Trinn 3: Last ned den siste firmwarepakken ved å klikke på "Last ned".

Trinn 4: Etter at fastvaren er lastet ned, klikker du på "Start reparasjon" -knappen for å starte systemgjenoppretting.

Etter reparasjonen starter iPhone-enheten din automatisk på nytt, og iPhone-enheten bør lades ordentlig uten problemer.
Bunnlinjen
Derfor og hvordan fikser jeg ikke iPhone lader deti iOS 12.3 / 12.2 / 12.1 / 12. Vi håper løsningene våre vil hjelpe deg med å løse problemet ditt. Og husk at uansett hvilke iOS 12-oppdateringsproblemer du har, vil Tenorshare ReiBoot gjøre en stor tjeneste for å løse dine problemer.